Sprawozdanie z realizacji programu „Laboratoria Przyszłości” w pierwszym półroczu roku szkolnego 2024/2025

W pierwszym półroczu roku szkolnego 2024/2025 w Zespole Szkół Specjalnych kontynuowano realizację Programu Laboratoria Przyszłości.  Inicjatywa ta ma na celu wsparcie placówek edukacyjnych poprzez dostarczenie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych. W ramach realizacji programu nasza szkoła wykorzystuje w procesie dydaktycznym aparat fotograficzny, drukarkę 3D oraz zestawy klocków LEGO.

Wykorzystanie aparatu fotograficznego Aparat fotograficzny odegrał kluczową rolę
w dokumentowaniu działań realizowanych w ramach programu. Wykorzystywany był do:

  • rejestrowania postępów uczniów w projektach technicznych i artystycznych,
  • tworzenia fotorelacji z zajęć i wydarzeń szkolnych,(zdjęcia w zakładce Aktualności
    na stronie internetowej zespołu)
  • nauki podstaw fotografii, kadrowania i obróbki zdjęć w ramach lekcji informatyki, zajęć
    z doradztwa zawodowego i koła informatycznego.

Wykorzystanie drukarki 3D Drukarka 3D stała się niezwykle przydatnym narzędziem w nauce oraz rozwijaniu umiejętności technicznych uczniów. Wykorzystano ją do:

  • projektowania i drukowania modeli edukacyjnych (np. brył geometrycznych, breloczków, podstawek ),
  • realizacji projektów kreatywnych w ramach zajęć technicznych i plastycznych.

Wykorzystanie klocków LEGO Zestawy klocków LEGO stanowiły doskonałe narzędzie dydaktyczne, wspierające rozwój kreatywności i umiejętności logicznego myślenia uczniów. Dzięki nim:

  • uczniowie tworzyli modele konstrukcyjne ilustrujące zagadnienia z zakresu przyrody, fizyki
    i matematyki,
  • rozwijano umiejętności pracy zespołowej poprzez wspólne budowanie i rozwiązywanie problemów.

Realizacja programu „Laboratoria Przyszłości” znacząco wzbogaciła ofertę edukacyjną szkoły i przyczyniła się do rozwijania kompetencji technologicznych uczniów. Uczniowie zyskali możliwość praktycznego zastosowania nowoczesnych narzędzi, co zwiększyło ich zaangażowanie i motywację do nauki. W przyszłości planujemy dalszą integrację tych technologii w proces nauczania, aby jeszcze skuteczniej przygotować uczniów do wyzwań współczesnego świata.

Koordynator: Justyna Pasternak

Skip to content